sobota, 3 listopada 2012

Znacie kogoś kto nie oglądał Nothing Hill?

Zachodni Londyn, słynna Portobello Road w dzielnicy Nothing Hill.

13 lat po tym jak robili tu zdjęcia do kultowego już filmu Notting Hill, mam nadzieję znaleźć niebieskie drzwi do antykwariatu z książkami podróżniczymi. Tego, który należał do głównego bohatera, czyli Williama Thackera, w rolę którego wcielił się oczywiście Hugh Grant

Nie znajdujemy ich jednak. Nie przymierzając, ale tak jak niegdyś w Warszawie zamalowali syrenkę namalowaną przez Pabla Picassa, o czym więcej możecie poczytać TU, drzwi zdemontowali, przemalowali, nie wiem dokładnie. Wiem, że nie istnieją. Powód ich zniknięcia był ten sam, co powód dla którego ktoś postanowił zamalować rysunek wybitnego Picassa. I jedno i drugie wzbudzało wielkie zainteresowanie turystów, którzy wciąż pielgrzymowali, chcąc zobaczyć, zrobić sobie zdjęcie, a którzy przeszkadzali tym samym, tym którzy byli blisko, bo w tym miejscu mieszkali, bądź pracowali.

Niebieskie drzwi, w końcu będące jedynie rekwizytem, nie były jednak głównym celem naszej wyprawy w to miejsce. Był nim Portobello Market, który jak co sobotę przyciąga tysiące ludzi.



Można tu zobaczyć dosłownie wszystko, od Pana, który grając na trąbie jednocześnie strzela z niej ogniem.



..... do kogoś przypominającego lokator Wiliama Thackera, który jak pamiętacie miał ksywę Spike, był nieogarnięty i strasznie wyglądał.




W sumie jak na niego patrzę, to może faktycznie jest on ? :)

Bardzo ciekawe miejsce. Dziś sobota, więc macie szansę zobaczyć je na własne oczy.






 





 






























 



Nie wiem jak Wy, ale ja nabrałam ochoty, żeby jakąś kultową angielską komedię obejrzeć :)

Miłego wieczoru!

47 komentarzy:

  1. Byłam w Londynie chyba dwa lata temu.Na Nothing Hill nie doszliśmy.trudno w kilka dni zobaczyć wszystko więc nacieszyliśmy się skrawkiem:)Może w przyszłym roku,kto wie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od ścisłego centrum jest kawałek drogi metrem, ale ponieważ byliśmy tam ponad tydzień to mieliśmy okazję i tam dotrzeć.

      Usuń
  2. Londyn uwielbiam, więc tym bardziej miło mi zrobić sobie dziś podróż do znajomych miejsc dzięki Twoim fotkom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie markety zawsze można tam coś ciekawego znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mogę spędzić na takim targu nieskończoną ilość czasu.

      Usuń
  4. świetna wycieczka :) koszulkę z Audrey, maszynę do szycia i kilka innych fantów z chęcią przygarnęłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie ograniczenia w ilości bagażu zbankrutowałabym :)

      Usuń
  5. Niezłe miejsce, ja też bez problemu znalazłabym coś dla siebie. No a Spike!!!wypisz wymaluj ON!!:)))) Dla jego *** warto Notting Hill oglądać i tysiąc razy ;)

    Ściski**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weekend minął i nie obejrzała, ale mam za to zaplanowaną atrakcję na wieczór w tygodniu :)

      Usuń
  6. chciałabym to miejsce kiedyś zobaczyć na własne oczy!

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej żałuję, że podczas mojego krótkiego pobytu w Londynie nie byłam na Nothing Hill. Ale jeszcze kiedyś tam wróce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miasto ma tyle do zaoferowania, że wydaje mi się, że zawsze je będziesz opuszczać w poczuciu, że nie wszystko zobaczyłaś.

      Usuń
  8. Słonko :)) my ja milion razy widzieliśmy, zawsze i nieodmiennie nas bawi w tych samych momentach :))
    i chętnie bym zobaczyła na żywo te miejsca, tymczasem muszą mi wystarczyć Twoje piękne zdjęcia ;)
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i klimatycznie. Ja Notting Hill oglądałam 3587837 razy ;) i chyba właśnie nabrałam ochoty na kolejny raz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale widać niebieskiego wokół zostało całkiem sporo :), śliczne miejsce z ostatniego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego :) Pamiętam jak pisałaś, że lubisz takie miejsca porośnięte winem.

      Usuń
  11. I to przepyszne jedzenie...ehhhh Kurna chata wypisz, wymaluj to Spike :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, można spróbować wielu nowych rzeczy i mimo, że ze straganu są pyszne.

      Usuń
  12. Najwyższy czas jechać tam i zobaczyć to na własne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za bilet LOTem zapłaciłam 390 zł w obie strony, więc nie jest tak źle.

      Usuń
  13. Magiczny klimat, piekne ujecia. Moze kiedys uda mi sie odwiedzic to miejsce..Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bilety są tanie, więc wystarczy mobilizacja. Warto nawet na weekend.

      Usuń
  14. kolorowo i wyraziście, warto by coś od nich ściągnąć na nasze ulice:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, architektura jest piękna. Jedyną wadą są raczej ciasne mieszkania i domy, będące standardem tego przeludnionego miasta, ale elewacje są piękne.

      Usuń
  15. kolorowy zawrót głowy :) super klimat

    OdpowiedzUsuń
  16. lubie te Twoje wycieczki,uwlaszcza te Londynskie:P

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałbym kiedyś pojechać do Londynu. Dzięki tobie czuje przedsmak wojaży po angielskich uliczkach...

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjne zdjęcia i te i te Halloweenowe i wszystkie :) Bardzo Ci dziękuję, że mnie odwiedziłaś a ja teraz mam możliwość rewizyty, i będą one na pewno częste :) Wstawiam Cię do moich ulubionych blogów i wracam do Twoich fotografii. Ehhh jak ja tęsknię za Londynem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja również będę wracać do Ciebie :)

      Usuń
  19. Nie ma niebieskich drzwi, ale są okiennice, mur i płoty. Pyszne jedzonko, szczególnie te zachęcające bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też nabrałam ochoty na jakąś angielską kultową komedię i chyba zacznę od... "Notting Hill", bo nigdy jeszcze nie widziałam! :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Ostatnie zdjęcie mnie urzekło ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetne ujęcia, na ostatnim zdj wspaniały widok :) Pozdrawima

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne zdjęcia :) Bardzo ładne kolory!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Narobiłaś mi też ochoty na jakąś kultową angielską komedię :-) Fotoreportaż z Notting Hill świetny!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...